K dispozici zdarma pro naše zákazníky!

(+420) 585 227 272

(+420) 731 571 764

 v pracovní dny od 10:00 - 16:00

 nebo nás kontaktujte mailem

Odpovědi na časté dotazy

Instalace

Kde mohu stáhnout instalátor Rhina?

Instalátory nejnovější verze Rhina jsou k dispozici na stránkách výrobce:
Pro uživatele s licenčním klíčem: Rhino 8 pro Windows  |  Rhino 8 pro macOS
90 denní zkušební verze: Rhino 8 Trial pro Windows  |  Rhino 8 Trial pro macOS

Instalační balíčky starších verzí pro majitele starších licencí:
Rhino 7 pro Windows  |  Rhino 7 pro macOS
Rhino 6 pro Windows  |  Rhino 6 pro macOS
Rhino 5 pro Windows  |  Rhino 5 pro macOS

Jak nainstaluji Rhino v české jazykové verzi?

Instalátor Rhina nabízí kromě výchozí angličtiny i možnost instalace dalších jazykových verzí. Pokud jste použili instalátor české verze Rhina, bude čeština nainstalována automaticky. Pokud použijete instalátor anglické verze nebo pokud chcete mít kontrolu nad instalací jazykových verzí, pak po spuštění instalátoru klikněte na ikonu ozubeného kolečka a postupujte dle obrázku níže.

Mám Rhino v angličtině. Mohu češtinu nějak doinstalovat?

Ano, češtinu (nebo jakýkoliv jiný jazyk) lze nainstalovat dodatečně:

Rhino pro Windows

  • V nastavení Windows zvolíte přidat/odebrat programy
    tlačítko Start v levém rohu obrazovky a pak vyberte ikonu Nastavení > Aplikace > Aplikace a funkce
  • v seznamu programů vyberete Rhino, označíte řádek s názvem programu a kliknete na tlačítko Opravit.
  • Spustí se instalátor - na stránce s volbou jazyka si zvolíte češtinu (viz. první dotaz v tomto seznamu - Jak nainstaluji Rhino v české jazykové verzi?)



Mám Rhino ve více jazycích. Mohu se mezi nimi nějak přepínat?

Pokud jste vybrali pro instalaci více jazyků než jen jeden, můžete se mezi nimi přepínat přímo v nastaveních Rhina:

  • v menu Tools zvolíte poslední opoložku Options...
  • v dialogovém okně (viz. níže) vyberete v levém sloupci položku Appearance a vpravo nahoře v Language used for display zvolíte Czech (Czechia).


Licencování - jak funguje správa licencí?

Rhinoceros nabízí hned tři různé formy licencování a je jen na majiteli licence, jaký způsob si zvolí.
Mezi formami licencování je možné později kdykoliv volně a zcela zdarma přecházet!

1. Licence v online účtu CloudZoo

Nejčastější a nejflexibilnější způsob licencování. Rhino (popř. i moduly Lands Design a VisualARQ) můžete mít naistalované na libovolném počtu počítačů a fungovat bude tam, kde budete aktuálně přihlášeni svým on-line účtem s nastavenou licencí.

Jak si založím online uživatelský účet na CloudZoo?

Váš on-line účet si můžete zdarma založit na https://accounts.rhino3d.com/

Jak do účtu vložím licenci Rhina / Lands Design / VisualARQ?

K dispozici jsou dvě varianty - využívat licenci jen jedinou osobou (tzv. Osobní licence / Personal License) nebo bude/budou licence sdílena/ny s dalšími uživateli v týmu (tzv. Týmová licence / Team license). Toto nastavení může být kdykoliv později změněno - licence přesunuta z osobní licence do týmové a naopak.

Osobní licence / Personal license

Přejděte do správy licencí ve svém online účtu na stránce https://www.rhino3d.com/licenses

1. V sekci Personal licenses klikněte na své jméno

2. poté kliknout na tlačítko Add license

3. a do okna License key vložit licenční číslo (dle nápovědy) a potvrdit klikem na Add License

Hotovo! Nyní máte licenci Rhina ve svém účtu - spustíte instalaci Rhinoceros a přihlásíte se svým McNeel ID.

Týmová licence / Team license

Upozornění: pokud má tým k dispozici méně licencí než je členů týmu, pak vše funguje na principu kdo dřív přijde, ten pracuje.
Příklad: týmový účet se třemi členy/uživateli a jednou licencí Rhinoceros. První uživatel, který spustí Rhino, dostane licenci a může pracovat. Tato licence bude ostatním dvěma členům týmu blokována do okamžiku, než aktivní uživatel na svém počítači Rhino ukončí (jeho počítač musí být v té chvíli připojen k internetu). Tímto krokem je licence z této instalace uvolněna a k dispozici pro dalšího člena týmu.

Přejděte do správy licencí ve svém online účtu na https://www.rhino3d.com/licenses

1. V sekci Team licenses klikněte na odkaz Create New Team ...

2. Zadejte název týmu a potvrďte modrým tlačítkem Create New Team

2. Rozkliknete volbu Manage Team a zvolíte položku Invite Members

3. Postupně vložíte emaily členů týmu (viz. ukázka) a odešlete pozvánku.

Každá pozvaná osoba musí pozvánku potvrdit / přijmout - kliknutím na odkaz v emailu si zřídí vlastní uživatelský účet (pokud jej ještě nemá). Tím se stává členem nastaveného týmu a budou moct sdílet týmovou licenci(e).

4. vložit licenci/ce - kliknout na tlačítko Add license

a do okna License key vložit licenční číslo (dle nápovědy) a potvrdit klikem na Add License

Hotovo! Nyní se členové týmu mohou do své instalace Rhina hlásit svým vlastním emailem.

Mohu licenci sdílet s jinými lidmi v týmu?

Ano, více popis v sekci Týmové licence v bodu výše.

Je nutné být při používání Rhina neustále on-line?

Ne. Při této formě ověřování licence stačí být online jen při spuštění a ukončování Rhina, kdy se ověřuje platnost a dostupnost licence. Tímto krokem je licence na konkrétní počítač aktivována a je možné pracovat i offline. Licence je instalaci přidělena až do - u Osobní licence do manuální deaktivace (v příkazovém řádku vepsat Odhlásit se / Sign out), u Týmové licence do zavření aplikace Rhinoceros za současného připojení k internetu - tím se licence odblokuje a může být použita na jiném počítači.

Mohu používat Rhino na Windows i Apple Mac?

Ano. Při on-line ověřování licence nejste vázáni na jednu instalaci - Rhino můžete mít nainstalováno na více počítačích a to bez ohledu na to, zda jde o PC s Windows nebo počítače Apple. U Osobní licence postačí manuálně deaktivovat (v příkazovém řádku vepsat Odhlásit se / Sign out), u Týmové licence pak jen ukončit Rhinoceros. Tímto je možné licenci použít na jiném počítači a to bez ohledu na to, zda jde o PC nebo Mac.

Lze někým používanou licenci na dálku odebrat?

Ne. Pokud jste ale vlastníkem/správcem licence nebo týmu, můžete přejít do online správy licencí pro ověření aktivace na konkrétním počítači. Zde kliknete na typ licence (Personal nebo Team) a zobrazí se seznam produktů a licencí - v pravém sloupci aktuální využití licencí.

Kliknete na ukazatel s počtem dostupných a použitých licencí (viz. obrázek výše). Na následující stránce se zobrazí seznam uživatelů, kteří mají v daném okamžiku licenci/ce aktivovanou. V případě potřeby je kontaktujete a požádáte o ukončení Rhina (uživatel musí být připojený k internetu)

Jak se z Rhina odhlásím?

Pokud chcete jen uvolnit licenci pro použití na jiném počítači - u Osobní licence postačí manuálně deaktivovat (v příkazovém řádku vepsat Odhlásit se / Sign out), u Týmové licence pak jen ukončit Rhinoceros. Tímto je možné licenci použít na jiném počítači.

2. Lokální licence pro konkrétní počítač

Pokud budete Rhino používat neustále jen na jednom počítači, můžete místo on-line ověřování zadat licenci "natvrdo" do daného počítače. Výhodou tohoto postupu je, že můžete pracovat kompletně offline.

Jak nastavím Rhinu lokální licenci?

Spustíte Rhino a postupujte podle návodu (viz. obr. níže): Zatrhnete souhlas s Licenčními podmínkami, v levém spodním rohu klikněte na Options a zvolíte Enter License Key

V dalším kroku vložíte do příslušného pole Vaše licenční číslo a klikněte na Continue.

Jak odeberu nebo přesunu lokální licenci?

Spustíte Rhino a v zvolíte menu Help / Manage licenses... (Nápověda / Správa licencí...)

V dalším okně kliknete na Options a poté Remove License

Co když počítač s lokální licencí Rhina přestane fungovat?

V případě hardwarového problému nebo odcizení počítače nemůžete lokální licenci Rhina sami nijak odebrat a použít někde jinde. Kontaktujte naši technickou podporu.

3. Lokální licenční server LAN Zoo

Potřebujete ve firmě sdílet Rhino licence po lokální síti? Bez přihlašování uživatelů? V tom případě můžete použít zdarma dostupný LAN ZOO Server.

Kde najdu instalaci LAN Zoo serveru?

Instalátor licenčního serveru LAN Zoo je k dispozici na https://www.rhino3d.com/download/zoo/latest/

Návod na instalaci a další dokumentace k LAN Zoo serveru

Pro další informace o LAN Zoo serveru navštivte stránku https://wiki.mcneel.com/zoo/home

Podpora přes vzdálený přístup

zdarma pomocí programu Teamviewer

  stáhnout Teamviewer Quick Support

a poté volejte (+420) 585 227 272

Potřebujete poradit? Napište nám!

Chybějící jméno

Chybějící nebo neplatný email

Chybějící nebo neplatný telefon

Chybějící text dotazu

Vepište čísla: čtyři čtyři čtyři čtyři